Mitjançant set iniciatives es fomentarà el seu ús per part dels ciutadans i es promoure la seva utilització.
Els ministres d’Administracions Públiques, Jordi Sevilla, i d’Indústria, Turisme i Comerç, Joan Clos, han signat un conveni per a impulsar la modernització dels serveis públics que l’Administració General de l’Estat presta de forma electrònica.
L’acord establix una inversió conjunta de 6 milions d’euros en 2007 que seran destinats a escometre els treballs necessaris per a engegar la Llei per a l’Accés Electrònic dels Ciutadans als Serveis Públics, que actualment es troba en la fase final del tràmit parlamentari.
Aquest nou marc normatiu garantirà el dret de ciutadans i empreses a relacionar-se electrònicament amb les administracions, establirà els mecanismes perquè l’oferta de serveis en línia es correspongui amb la demanda existent, i assegurarà l’existència de canals adequats perquè tots els ciutadans i empreses puguin fer ús dels serveis públics electrònics.
A més, la llei modernitzarà l’Administració General de l’Estat en termes de millora de la qualitat, agilitat i rendiment dels serveis als ciutadans, eficiència en l’ús dels recursos públics, reducció de costos, satisfacció dels ciutadans, integració entre els departaments i simplificació administrativa, adaptant al Govern al nou paradigma de prestació de serveis centrat en el ciutadà.
Per a arribar a aquest objectiu, l’acord subscrit pels titulars d’Administracions Públiques i Indústria, establix set actuacions:
La creació d’un catàleg de serveis electrònics que permeti establir els mecanismes per a augmentar l’oferta.
Impuls de la disponibilitat, el grau de sofisticación i l’ús dels vint serveis bàsics que avalua anualment la Comissió Europea.
Incentiu de l’ús dels serveis electrònics.
Garantia de l’existència de canals adequats perquè tots els ciutadans i empreses puguin fer ús dels serveis proporcionats per les administracions públiques.
Promoure l’ús intensiu de la tecnologia en els processos interns de les administracions públiques (General de l’Estat, Autonòmica i Local), i impulsar els canvis necessaris en l’organització i el procediment administratius i facilitar el desenvolupament de noves habilitats pels empleats públics.
Creació de vies de cooperació entre les diferents administracions públiques que permetin el desenvolupament conjunt de solucions, així com la integració de les desenvolupades per cadascuna d’elles, de manera que el ciutadà pugui usar nous serveis amb independència de quin sigui l’administració que els proporcioni.
Informar a la societat sobre els serveis electrònics disponibles, promovent la seva utilització per part de ciutadans i empreses.