Al voltant de la meitat de dones que utilitzen Internet són usuàries de xarxes socials com Twitter i Facebook. Mentrestant, només el 34 per cent dels homes és usuari de les mateixes. Aquesta és una de les qüestions que revelava en el seu informe BT s Retail Consumer Division.
Aquest estudi sociològic s’ha dut a terme amb l’objectiu de conèixer els hàbits de 2.000 internautes britànics, així com també les diferències d’ús segons el sexe al qual pertanyin.
A diferència de les dones enquestades, la mostra masculina prefereix les plataformes web d’administració com ara les pàgines oficials d’entitats bancàries. I és que el 18 per cent de les dones que van participar en l’estudi creuen que, si Internet no existís, trobarien a faltar les webs ‘social media’.
L’informe demostra una ruptura d’estereotips clara. El 9 per cent de les dones dedica part del seu temps a jugar a videojocs en línia, una xifra inferior a la dels homes enquestats amb un vuit per cent.
Quant a l’ús de webs destinades a compartir continguts, com ara Youtube i Flickr, guanyen els homes amb un tretze per cent. Un percentatge superior al de les dones amb un sis per cent de participació.
Les estadístiques mostren que, mentre les dones aposten per fer un ús de la xarxa, en molts casos, destinat a ‘anar a comprar’, la majoria dels homes es valen de la xarxa per expandir el seu coneixement en diversos temes.
“Més propenses”
El ‘managing director’ de la companyia que ha realitzat l’estudi, John Petter, destacava “les diferents formes d’ús d’Internet dels homes i les dones” i que “ara la gent entén que pot controlar tota la seva vida des d’un lloc, des d’anar de compres i anar al banc fins a l’entreteniment i els mitjans socials “.
No és la primera vegada que dades estadístiques mostren aquesta dependència del sector femení cap a les xarxes socials. Fa tot just un mes es va conèixer la notícia que “les dones són més propenses a tornar-se addictes a Facebook”, segons un grup de psicòlegs de la Universitat de Bergen.
L’estudi demostrava que les dones tenien una major predisposició, en comparació amb els homes, a ser addictes a les xarxes socials. Així mateix, concretaven en el perfil del perfecte addicte a Facebook: dona, insegura i jove.