A la taula en què van estar presents les dones referents en la comunicació en xarxa, Cristina Salvador Directora d’aPortada, va ser la coordinadora i moderadora.
Aquesta última taula de la Jornada estava composta per Judith Vives, Periodista, Consultora i Formadora en Comunicació, Màrqueting Digital i Audiovisuals. Patricia Carrelo, Consultora en Màrqueting i Desenvolupament de Negoci, i Cristina Aced, Consultora de Comunicació Digital
Després d’una introducció en la qual Cristina Salvador anima a que les dones estiguin molt presents a les xarxes socials, i avisa que cal estar vigilant davant també els riscos que suposen per a les dones, pregunta a les ponents: ¿ “Que us han aportat les xarxes a nivell professional “?
A Judith Vivies li han aportat bastant part de la seva vida professional actual. Gràcies a la seva presència en elles, en el moment de la crisi es va adonar que havia posicionat el seu perfil professional, el que implica visibilitat per poder obrir noves portes.
A Patricia Fernandez el llenguatge de les xarxes la va ajudar a crear-se professionalment. “Un cop tens el missatge clar i els serveis que ofereixes, l’important és saber com plasmar-lo en cada xarxa. Això es diu adaptació al medi”
Per Cristina Aced l’aparició de les xarxes socials encara va ser mes trencador, afirma que: “A mi, la xarxa m’ho ha donat tot. Em va descobrir un món que no coneixia i va canviar meva vida totalment”
Per a Judith el repte és com educar la societat per informar-se bé davant l’allau d’informació a la xarxa. Patricia ha recalcat que com a dones: “No hem de tenir por a comunicar” Cristina Aced va recalcar que: “cal identificar els ambaixadors de la marca i donar-los les pautes de les històries a explicar a les xarxes” però el primer i més important “en les empreses sobretot les grans, creuen que les xarxes socials els van a solucionar els problemes. Però primer han de solucionar els seus problemes i després es quan ho han de comunicar ”
Aquesta és la direccion de les accions “És important posar-te al costat del que et va a llegir. Quin valor li aportaràs”
Preguntada Cristina Aced sobre com millor influir en les xarxes explica una anècdota: “Una cosa que funciona bé és posar una foto d’algú somrient quan expliquem històries, això transmet tant … que es transforma en una infinitat de clics” i també: “És important que els altres parlin de tu” (tot el que fem fora de les xarxes, el transferim a l’entorn digital, l’adaptem)
També van ser interessants les respostes que es van donar davant la pregunta de Cristina Salvador respecte a: “¿què no hauria de fer a les xarxes socials?”
Patricia és contundent: “No et fiquis en merders dels que no sabràs com sortir” “No avorrir, això no ho has de fer a les xarxes socials” apunta Cristina Aced mentre que Judith Vivies també ho té clar: “Mentir, no s’hauria mentir en el concepte més ampli de la paraula. no intentar semblar el que no ets. ”
T’animem a visionar el vídeo per gaudir al complet d’aquesta taula on es pot aprendre tant per millorar la teva presència a les xarxes.