La utilització de nens creix en la publicitat televisiva de manera que han arribat a desplaçar a la dona com reclam publicitari. Si abans es recorria a la dona com símbol sexual en multitud d’anuncis, pràctica que ha estat sistemàticament criticada per organismes i associacions de defensa de la dona, ara cada vegada més les campanyes utilitzen a nens com forma de vendre millor els seus productes, tinguin o no que veure amb les necessitats dels petits com consumidors. Així, els nens apareixen en un terç dels anuncis de TV encara que en la meitat dels casos el spot va dirigit a adults.
Un estudi portat a terme per pediatres de l’Hospital de Jerez de la Frontera, presentat en el context del LVI Congrés de l’Associació Espanyola de Pediatria (AEP), que s’està celebrant aquests dies a Barcelona va analitzar, durant 4 dies entre les 16 i les 21 hores més de 400 anuncis emesos en televisió.
El doctor Joaquín Ortíz Tardà, cap del Servei de Pediatria de l’Hospital de Jérez de la Frontera, va assenyalar que «la figura infantil va aparèixer en el 27,2% de les matèries publicitàries». «Segons diversos estudis realitzats per l’Associació d’Usuaris de la Comunicació un terç dels anuncis emesos per televisió conten amb la presència de menors i en la meitat d’ells la seva presència no es justifica ni per ser consumidor del producte anunciat ni per ser destinatari del missatge publicitari», va assenyalar.