El sector del videojoc va crèixer un 10% on va generar 116.000 milions de dólars, amb perspectives de creixement any rere any, situant-se com a líder en el mercat de l’entreteniment.
Segons el Llibre Blanc de les dones en l’àmbit tecnològic del Ministeri d’Hisenda i Economia d’Espanya, globalment al 2017 nomès hi havien un 22% de dones en aquesta indústria, en Espanya concretament el 17% està ocupat per dones cobrant un 25,3% menys que els homes. No obstant, aquesta xifra canvia dràsticament quan es tracta dels càrrecs de programació on nomès hi ha un 4% de dones però obtenen un 4,5% més en els seus salaris.
La manca d’informació i orientació professional sobre la indústria són factors que intervenen en la percepció negativa que les dones tenen en vers la indústria del videojoc, mantenint-se un 12% de noies matriculades a la doble enginyeria informàtica i desenvolupament de videojocs, tot i que hi han més matriculacions.
Aquesta baixa representació ve donada per la manca de visibilització de referents i pioneres, que tot i que siguin poques, han estat fonamentals en la computació. Juntament amb el context sociocultural que associa les competències tecnològiques com pròpies del gènere masculí.
Tot el contrari succeeix amb les Gamers, segons l’estudi el 44% són dones, les dades demostren que l’ús de smartphones per a jugar a videojocs és una tendència creixent entre les dones de 25 a 35 anys a Europa com també el número d’hores jugant a la setmana que ha passat del 3.0 a 4,6 en quatre anys.