Madrid conta des d’ahir amb la ‘Xarxa Empresarial de Dones’ que neix amb l’objectiu de “afavorir el desenvolupament de les dones emprenedores” de la regió. Aquesta iniciativa, que es va presentar avui en l’Institut de la Dona, forma part del projecte ‘Equal Diversitat Activa’, promogut per l’associació feminista Coordinadora Espanyola per al Lobby Europeu de Dones (CELEM).
Segons van informar les entitats col·laboradores en aquest projecte, la presència de la dona en els diferents àmbits de l’economia “tendeix a créixer, però subsisteixen situacions de desigualtat que es manifesten en els diferents indicadors sociolaborals”.
Així mateix, van afirmar que del total de les persones empresàries de la Comunitat de Madrid, el 31,1 per cent són dones, però van justificar que “aquesta situació és menys desfavorable que l’existent a Espanya, ja que la participació empresarial de la dones no arriba a el 30 per cent”.
Aquest projecte es durà a terme per una ‘Agrupació de Desenvolupament’ composta, al seu torn, per deu entitats sòcies: l’Associació de Dones Empresàries de Cooperatives (AMECOOP), Associació de Dones Empresàries de Societats Laborals (AMESAL) i Associació de Treballadores Autònomes i Emprenedores de Madrid (ATAEM), com entitats empresarials de dones de la ‘Economia Social’; els ajuntaments de Alcorcón, Coslada i Alcobendas; l’Escola de Relacions laborals de la Universitat Complutense de Madrid; l’Institut de la Dona i la Fundació Carolina.
“Hem comprovat que hi ha un dèficit general a crear sinergies entre les dones empresàries i xarxes empresarials de dones que els ajudaria a reforçar el seu paper com emprenedores”, va afirmar la presidenta de CELEM. “Amb la creació d’aquesta xarxa, es pot crear un germen d’ajuda en entitats d’economia social de la Comunitat de Madrid, que necessiten col·laboració per a mantenir la seva activitat i incrementar-la en funció de les estratègies i experiències d’altres dones empresàries”, va afegir.
Per la seva banda, la presidenta de AMECOOP, María del Carmen Martín, va criticar el suport a l’economia social per part de la Comunitat de Madrid i va afirmar que “els desitjos polítics de qui governen fan que els recursos i ajudes els hi duguin altre perfil d’empresàries”.
Així mateix, encara que la finalitat d’aquesta iniciativa empresarial sigui la d’ajudar a consolidar les empreses que han estat promogudes i creades per dones, els seus responsables van concretar una sèrie d’objectius: promoure la formació i aprenentatge “per a minimitzar i controlar el risc que comporta tot procés empresarial”; establir mecanismes permanents de transferència de coneixements; inculcar i reforçar “una mentalitat empresarial”, d’acord amb les exigències del mercat; i promoure la transferència empresarial.