Més de sis de cada 10 llocs de treball de les grans superfícies són femenins però la bretxa salarial a favor dels homes arriba al 25% i en alguns casos el 50%.
L’Audiència Nacional anul·la part del conveni sectorial per perjudicar el desenvolupament professional de les dones
Fa uns anys sempre érem dones. Potser que no hi hagués una regla escrita però , a què no et trobaves un home en una caixa de pagament d’un supermercat d’El Corte Inglés?” , Es pregunta una dependenta de la cadena de grans superfícies , que prefereix no revelar el seu nom. ” Ara, almenys , ja hi ha alguns nois, joves ” , afirma .
La desigualtat de gènere continua sent un dels mals endèmics de la distribució comercial : les diferències dins de les seves plantilles , on les dones copen la majoria dels llocs més baixos de l’escalafó , els de menor retribució , mentre segueixen tenint dificultats per accedir als càrrecs directius .
Les diferències es remunten en el temps . ” En el context històric del teixit empresarial del comerç minorista del nostre país , on l’home era el titular del comerç , el treball de la dona estava relegat a l’economia submergida . I s’ha assumit una feminització de determinats tipus d’ocupacions , pitjor considerades social o empresarialment , perpetuant els estereotips de gènere ” , assegura Victòria Labajo , professora de Gestió Comercial i Distribució en ICADE .
Eventualitat i temporalitat
El comerç és , de fet , el sector econòmic amb major nombre de dones ocupades , sis de cada deu. Majoria que abasta tant a grans com a petites superfícies , encara que en aquestes últimes hi ha factors que fan que el factor femení sigui encara més acusat , sobretot en època de crisi : l’eventualitat i la temporalitat .
(…)
Font: eldiario.es