Segons l’estudi sobre el hàbits i els usos dels videojocs, el públic masculí busca l’adrenalina en els jocs virtuals i per això es decanta pels jocs de lluita, d’esports i de cotxes. Les dones, en canvi, decanten la seva preferència cap als jocs variats, com ara les cartes i els jocs de puzles, evolució del mític Tetris. També hi ha diferències segons la plataforma que fan servir i així, per exemple, els usuaris de jocs per a ordinador personal prefereixen els jocs d’estratègia i simulació. Catalunya, segons l’estudi, és on més diners es gasten els usuaris en la compra de videojocs. La despesa mitjana és de 120 euros l’any, amb quatre jocs comprats. Pel que fa als continguts dels videojocs, els usuaris no amaguen que alguns jocs tenen continguts violents, però també creuen que la televisió i el cinema mostren més actituds violentes. Quatre de cada deu menors reconeixen que juguen amb títols en els quals hi ha lluites i un 32% diuen que s’hi veu morir gent, però són més (un 46%) els que diuen veure morts en el cinema i la televisió.
Tags: TIC
