Només el 9,78% dels intervinents en conferències de la fira són dones, però el 90% del personal que atén els estands està integrat per joves hostesses
Senyoretes abillades de vestits regionals o amb cenyits vestits als quals s’han adherit tentacles imitant pops , entre altres monades , ofereixen el marxandatge de les marques
L’organització del Mobile World Congress 2014 , que se celebra fins dijous a Barcelona, ofereix dades genèriques sobre els visitants (fins a 75.000 ànimes), el detall dels noms i nacionalitats de les 1.800 empreses que participen en l’esdeveniment, però assegura desconèixer el percentatge de participació per sexes dels assistents .
L’única estadística objectiva a la qual es pot acudir és la que resulta de comptar quants homes i dones es troben entre els intervinents en les sessions de conferències que , de manera ininterrompuda , se celebren al llarg dels quatre dies que dura l’esdeveniment .
Dels 276 alts directius que apareixen en els panells d’intervenció i debat de la guia oficial del Mobile Word Congress 2014 , únicament 27 són dones ( entre elles , la directiva de Telefónica Marieta del Rivero ) . La relació és de deu homes per cada dona a l’estrada. I encara caldria discriminar quantes de les dones són periodistes i actuen de moderadores en els debats entre els executius homes de les grans empreses de tecnologia. Perquè , això sí , aquí qui modera en el 90 % de les ocasions és dona.
La relació home -dona millora una mica a favor de les segones quan reduïm el col · lectiu dels directius al congrés als que tenen càrrec de ‘ primer espasa ‘ , és a dir , president o conseller delegat . A la llista oficial es consignen , amb la seva foto , 31 persones . D’elles , 26 són homes -cinc, dones . La relació en aquest cas és d’una mica més de dona i mitja per cada deu homes .
(…)
Font: Eldiario.es