Un dels principals mètodes per mesurar l’èxit del nostre màrqueting en xarxes socials és avaluar el trànsit de referència . Segons un recent estudi de Yieldbot , una bona opció per a les marques que s’adrecen a dones és crear contingut social a Pinterest per atraure trànsit a les seves pàgines web .
L’informe avalua a anunciants de salut i bellesa , casa i jardí o menjar i receptes , sectors associats tradicionalment a la creació de contingut adreçat a la dona . En aquest tipus de marques el 85,2 % del seu tràfic de social mitjana ve de la xarxa dels taulers virtuals .
Pinterest supera en aquest cas amb comoditat a altres xarxes més adultes i esteses com Facebook , Twitter o Tumblr pel que fa a generació de trànsit es refereix , tot i que ronda els 3,8 milions de visitants diaris . Mentre que Facebook és la font d’un 8,5% del tràfic de referència , Twitter ho és d’un diminut 0,5% , encara una mica per sobre de la petitíssima contribució de Tumblr ( 0,1%) .
Però encara que Pinterest sembla ser una font important de trànsit orgànic , actualment no està generant el mateix volum de visites als anunciants . Això podria canviar en el futur , ja que recentment , la xarxa social dels taulers virtuals anunciar la introducció de pins patrocinats per provar una mica de publicitat dins la xarxa . Ha estat el seu pas més decidit cap a la monetització del seu negoci després de quatre anys .
En principi , es tracta només d’un experiment fins a veure la reacció dels seus fidels usuaris . Els pins pagats apareixeran als costats dels panells i sempre amb contingut que sigui rellevant per a cada usuari . Els marketers que siguin capaços de crear anuncis molt ben pensats i inspiradors podrien veure aviat que Pinterest compensa els diners i els esforços invertits .
Els resultats d’aquest informe també suggereixen que la importància d’una audiència segmentada no pot subestimar. Els responsables de màrqueting que busquin un públic femení haurien d’estar a Pinterest , compartint imatges molt visuals i suggerents dels seus productes , els seus projectes i valors empresarials . Però al mateix temps , invertir en aquest canal quan la marca es dirigeix a un públic eminentment masculí , pot ser una pèrdua de temps i diners .
Si l’escolta en xarxes socials es fa correctament , les companyies sabran determinar quins llocs són els més concorreguts i apropiats per als seus objectius i quina és la millor manera d’aconseguir- amb contingut segmentat .
Font: Puro Marketing