
A partir del dia 1 de gener de l’any 2011, el permís de paternitat, en els casos de naixement, d’acollida o d’adopció, durarà quatre setmanes i no 15 dies com passa ara.
Les forces polítiques van acordar ahir al Congrés aquesta ampliació, un compromís que apareixia a la llei d’igualtat, aprovada l’any 2007, encara que aquesta norma estableix que l’extensió temporal del permís que el progenitor pot agafar durant les 16 setmanes que dura la baixa de maternitat, o bé immediatament després, es plasmaria de manera gradual al llarg dels sis anys següents, és a dir, fins al 2013.
L’acord a què s’ha arribat recentment, per tant, comporta que aquesta mesura s’avanci dos cursos i es faci de manera ràpida: directament de 15 dies a quatre setmanes, sense cap mena de termini intermedi.
Falta, no obstant, que l’ampliació, que no costarà res a les empreses ja que serà finançada amb fons de la Seguretat Social, sigui aprovada en la pròxima Comissió d’Igualtat, prevista per al dia 18 de juny vinent, i, posteriorment, al Senat.
El fet de que aquesta ampliació es produeixi d’aquí un any i mig en lloc d’ara mateix té a veure amb la conjuntura econòmica, poc favorable a una mesura d’aquest tipus.








