El Centre d’Investigacions Econòmica Nacionals (CENT) i ONU Dones presentar un estudi en què demostren que les dones superen als homes en iniciatives, els quals s’enfoquen en complementar els ingressos de les seves llars.
“El 37% de les dones que emprenen negocis ho fa per necessitat i un 63% emprenen per oportunitat. Quan es desglossa la classificació d’oportunitat, s’adona que per a elles és una oportunitat de generar ingressos per casa “, va expressar l’analista de CENT, Irene Flors.
Va afegir que la majoria de negocis és petita i el capital és menor de Q10 mil, la qual cosa indica que són iniciatives informals, enfocats principalment a la venda al detall.
L’analista Hugo Maul va assenyalar que la majoria d’aquests llocs de treball es dóna a les llars, i en llocs on no hi ha molt desenvolupament, per la qual cosa no generen llocs de treball més que en la mateixa família.
Flors va afegir que això correspon al fet que la realitat de la dona és diferent, ja que no pot desprendre de la família per sortir a emprendre un negoci, mentre que un home té aquesta facilitat, a més de la manca de capacitació i educació les limitacions.
“Els petits negocis responen a una debilitat del mercat laboral per proveir d’ocupació formal a totes les persones”, ha afirmat l’analista.
La representant de ONU Dones, Maria Machicado, ha assenyalat que cal reconèixer l’emprenedoria de la dona per generar polítiques públiques que els permetin incrementar la seva productivitat.
Font: S.XXI