Un informe de Forrester Research vaticina que la despesa per a publicitat en la Xarxa pot arribar a els 16.000 milions en 2012 a Europa.
Un informe de la consultora Forrester Research vaticina que la despesa anual en publicitat en Internet a Europa pot arribar als 16.000 milions d’euros en el 2012. Aquesta xifra suposa més del doble que el gastat per les empreses en llocs web durant 2006. El citat estudi assegura que la publicitat en Internet coparà el 18% del total d’aquestes inversions a Europa, enfront del 9% actual, gràcies a l’augment d’usuaris de la Xarxa.
Actualment, el 52% de la població europea navega regularment per Internet i passa més temps enfront de l’ordinador que veient la televisió. L’usuari mig de la Xarxa en el continent europeu passa 14,3 hores setmanals navegant per Internet, enfront de les 11,3 hores que veu la televisió i les 4,4 hores que utilitza per a llegir premsa diària i revistes, segons l’informe.
Aquest increment en l’ús d’Internet es reflecteix que el 36% de les persones enquestades per a l’estudi van dir que veien menys la televisió per preferir connectar-se a la xarxa.
Forrester també assenyala en el seu treball que els cercadors d’Internet seguiran dominant la venda de publicitat en la Xarxa, seguits dels anuncis destacats, com els banner o les pancartes publicitàries tradicionals, i dels missatges enviats per correu electrònic.
Segons l’informe, després de cinc anys provant el màrqueting en Internet, les empreses s’han adonat que la Xarxa és un mitjà valuós per a guanyar clients i ampliar el mercat.